تولید ماهانه 8 میلیون خودکار در شرکت "کیان"/ خودکار کیان به 5 کشور همسایه صادر می شود

(شرکت صنعتی قلم خودکار صفا (سهامی خاص
KIAN - کیان
IdeaSafa, Iran Self-sufficient
عناوین
SAFA BALLPOINT PEN INDUSTRIAL CO - KIAN
شرکت صنعتی قلم خودکار صفا | کیان
به محتوا بروید

تولید ماهانه 8 میلیون خودکار در شرکت "کیان"/ خودکار کیان به 5 کشور همسایه صادر می شود

SAFA KIAN - صفا کیان
منتشر شده توسط خرم دل که در اخبار · 14 May 2018
Tags: SafaseyedVahidShojaieniasafakiandananews
شناسه خبر: 1362296   منتشر شده در مورخ: 1397/02/24

  سید وحید شجاعی نیا، مدیر عامل شرکت صنعتی قلم خودکار صفا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در خصوص فعالیت های شرکت صنعتی قلم خودکار صفا و موانع و مشکلات موجود در  این کارخانه اظهارداشت: در طول 16 سال گذشته در بخش خصوصی و بخش صنعت  مسئولیت های مختلف را داشته ام و در حال حاضر هم 6 سال است که مسئولیت  مدیریت شرکت قلم خودکار صفا را برعهده دارم. شرکت قلم خودکار صفا در تاریخ  88/5/21 در شهرستان فیروزکوه تاسیس و  کار خود را با تولید خودکار بیک در  ایران شروع کرد و تا سال 92 این روند ادامه داشته است.
وی بر همین اساس اضافه کرد: ما در ابتدا کار خود را با 18 نفر شروع کردیم  و امروز با 70 نفر کار را ادامه می دهیم، به دلیل آنکه صنعت ما نیاز زیادی  به نیروی انسانی ندارد و بیشتر کار ما با دستگاه های صنعتی صورت می پذیرد  نیروی انسانی زیادی نمی توانیم اتخاذ کنیم. در سال 92 به دلیل تحریم های  بین المللی و در واقع مسائلی که با شرکت بیک فرانسه بوجود آمد ، شرکت  همکاری با بیک را متوقف کرد و با کمک مهندسین و کارشناسان فنی شرکت، خودکار  جدیدی را طراحی کردیم و برند جدیدی را در کشور ایجاد و ثبت کردیم که در  نهایت محصولی با نام تجاری "کیان" را شروع به تولید کردیم.


مدیر عامل شرکت صنعتی قلم خودکار صفا با اشاره به مشکلاتی که در ابتدای امر در ایجاد شرکت گریبان گیر آنها شده بود گفت: در  واقع ما یک خط تولید جدید را خریداری ، مستقر و راه اندازی کردیم، در  ابتدای امر کار مشکلی بود زیرا ما باید یک برند شناخته شده را کنار می  گذاشتیم و برند جدیدی را تولید و به بازار معرفی می کردیم، بازار لوازم  تحریر در ایران بازار رنگارنگی است ، چه از نظر تنوع و چه از نظر برند های  مختلف که 95 درصد اینها خارجی و وارداتی است. بنابراین ورود به جنین بازاری  با برند جدید کار بسیار دشواری است.
شجاعی نیا همچنین در خصوص محصولات جدید دیگر این شرکت نیز عنوان کرد: شرکت  قلم و خودکار کیان از ابتدای سال جاری محصول جدید را خود را تولید کرد و  امروز وارد بازار شده است، این کالاها عبارتند از انواع ماژیک کیان اعم از  ماژیک های وایت برد و سایر ماژیک های مورد نیاز بازار نوشت افزار که با  تیراژ 2 میلیون عدد در ماه شروع کرده ایم و قصد داریم تا 4 میلیون عدد در  ماه برسانیم؛ ما همانطور که امسال از محصول ماژیک خود پرده برداشتیم در نظر  داریم در سال جاری طی 5 ماه اینده انواع مداد ، پاک کن، تخته وایت برد و  به نوعی بدنبال افزایشسبد محصولات خود هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت تولید ماهانه 8 میلیون خودکار در این شرکت بیان  داشت: با توجه به تمام این مسائل ما از سال 93 تولید خودکار کیان را شروع و  ابتدا با ظرفیت تولید 100 هزار عدد در ماه کار را آغاز کرده ایم، ولی از  جایی که هدف شرکت افزایش حجم تولید، کیفیت و همچنین ارتقا تنوع محصولات بود  ما یک روند رو به رشدی را ادامه داده ایم ؛ به طوریکه در ظرف یکسال ما  تولید را به یک میلیون عدد در ماه رسانده ایم ، در سال 95 تولید را به  2میلیون 500 هزار در ماه رساندیم و در اواسط سال 96 ظرفیت تولید را به 5  میلیون عدد رساندیم و در حال حاضر در حدود 8 میلیون عدد در ماه تولید می  کنیم.



مدیر عامل شرکت صنعتی قلم خودکار صفا با اشاره به نیاز بازار ایران به سالانه 700 میلیون عدد خودکار اظهارداشت: نیاز  بازار ایران به خودکار بر اساس آمار گمرکات و خبرگزاری‌ها عددی بین 500 تا  700میلیون خودکار سرانه مصرف بازار ایران است که امروز بخش تولید داخل می  توان گفت در حدود 20 تا 25 درصد این آمار را می توانند پوشش دهند که البته  خوشبختانه طی دو سه سال اخیر خیلی ها به سمت تولید نوشت افزار و مخصوصا  خودکار امده اند و تعداد تولید کننده ها در حال افزایش است.
شجاعی نیا با بیان اینکه خودکار کیان به 5 کشور همسایه صادر می شود بیان  داشت: ما در شرکت قلم خودکار صفا در حال حاضر حدود 70 نفر پرسنل داریم که  اهم اینها در کارخانه مشغول هستند و بخشی هم در بخش کادر دفتری مشغول بکار  هستند؛ در بحث صادرات خودکارهای ما خوشبختانه به کشور های همسایه صادر می  شود ، به کشور های عراق ، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان و ترکمنستان  صادر شده است.
وی با اشاره به مشکلاتی که تولید کنندگان با آن مواجه هستند گفت: ما دو  بخش مشکلات در بحث تولید داریم که بخشی از آن به داخل و بخش دیگر آن به  خارج از کشور بر می گردد؛ مشکلات برون مرزی ما در زمان تحریم ها خیلی شدید  بود و ما واقعا مشکلات عدیده ای داشتیم، برای مسائل بانکی و ارزی و خرید  های خارجی خود ، خوشبختانه بعد از برجام یک مقدار مسائل آسان تر شد و  مراودات پولی و بانکی ما مقداری بهتر شد ولی متاسفانه طی یک ماه گذشته  بخاطر نوسانات نرخ ارز مجددا سیستم تبادل ارز تغییر پیدا کرد و ما مجددا  همان شرایط زمان تحریم ها را با آن مواجه هستیم، یعنی سیستم بروکراتیک و  کاغذ بازی به همان دوران بازگشت، تبادلات ارزی ما زمان بر شده یعنی با هر  ارز و با هر کشوری نمی توانیم کار کنیم.
مدیر عامل شرکت صنعتی قلم خودکار صفا افزود: در  بحث مسائل داخلی ما در چند حوزه مشکل داریم ، یکی از مشکلات اصلی ما در  بخش تولید واردات بی رویه محصولات خارجی به کشور  است ، بر اساس امار مصرف  700 میلیونی خودکار در کشور در حدود یک میلیارد عدد خودکار وارد کشور شده  است ، کشور هایی مثل هند ، چین ، کره و ژاپن است.
شجاعی نیا با اشاره به افزایش حجم واردات در کشور بیان داشت: حجم واردات  واقعا بالا رفته است و تعرفه واردات خودکار هم نسبتا تعرفه پایینی است،  تعرفه واردات خودکار 17 درصد در کشور است که این تعرفه برای واردات خودکار  بسیار پایین است و باید دولت برای ایجاد حاشیه امنیتی برای تولید کننده  باید این تعرفه را افزایش دهد.



وی تصریح کرد: ماهم بخشی از مواد اولیه خود را مجبوریم از خارج وارد کتیم ،  تقریبا 25 درصد مواد اولیه ساخت خودکار از خارج کشور وارد می شود، باید  تعرفه واردات خودکار بیش از میزان تعیین شده باشد تا تولید کنندگان بتوانند  اقدام به تولید کنند.به توعی نباید واردات خودکار صرفه اقتصادی برای وارد  کننده داشته باشد تا واردکننده را تبدیل به تولید کننده کند.
مدیر عامل شرکت صنعتی قلم خودکار خاطرنشان کرد: ما  مشکلات دیگر ما در خصوص مالیات است، مالیاتی که در واقع برای واحد های  تولیدی محاسبه می شود تناسبی با شرایط اقتصادی کشور ندارد و مشکلات بسیار  زیادی را برای تولید بوجود می آورد، علاوه بر آن محاسبات نرم مالیاتی  متاسفانه برخورد مالیاتی جالب و منصفانه با تولید کنندگان نمی شود و حمایتی  در حوزه مالیاتی از تولید کننده نمی شود و تمام حرف هایی که در این زمینه  می شود فقط شعار است؛ به صورتی که با کوچکترین ایراد صورت حساب های شرکت را  علی الراس اعلام و رد می کنند.
شجاعی نیا در خصوص مشکلات مالیاتی نیز گفت: ضعف دیگر نیز مربوط می شود به  سیستم اداره دارایی ، ما باید برای تامین مواد اولیه مجبوریم از بازار  خریداری کنیم ، خیلی وقتها نمی توانیم ما مواد پلاستیک را از کارخانه های  پتروشیمی خریداری کتیم و مجبوریم که از بازار خریداری کنیم و در صنف  فروشندگان مواد اولیه برخی کارخانه ها فروشندگانی هستند که برای فرار  مالیاتی به صورت غیر رسمی کار می کنند و وقتی ما از آنها خریداری می کنیم  فاکتور غیر رسمی به ما می دهند و ما وقتی آن فاکتورها را به اداره دارایی  ارائه می دهیم آنها دفاتر حسابداری ما را رد می کنند و علی الراس اعلام می  کنند و جرائم بسیار سنگینی را برای تولید کننده ها در نظر می گیرند.
وی در پایان افزود: مشکل دیگر ما در بحث مالیات بحث ارزش افزوده است که  این مشکل لاینحلی برای تولید کننده های داخلی شده است ، در مسائل بیمه ای  نیز ما دچار مشکلات فراوانی هستیم که هزینه سرباری را هم برای شرکت های  تولیدی اضافه کرده اند. افزایش قیمت های حامل های انرژی در کشور نیز از  دیگر مسائل و مشکلاتی است که تنها دامن گیر تولید کننده ها در کشور شده است  ولی این هزینه هارا هیچ کدام از واردکننده ها پرداخت نمی کنند. به همین  دلیل است که بسیاری از افراد میل به واردات دارند چون هم سود فراوانی دارد و  هم دیگر نیازی نیست مثل ما با اداره های مختلفت سر و کار داشته باشند و به  راحتی به حداکثر سود نیز می رسند.


تماشای فیلم مصاحبه در آپارات




هنوز هیچ بررسی وجود ندارد.
0
0
0
0
0

KIAN - کیان
استفاده از محتوی سایت با رعایت قانون و ذکر منبع بلامانع است. 1388-1398
www.safakian.ir
SAFA BALLPOINT PEN INDUSTRIAL CO | KIAN - شرکت صنعتی قلم خودکار صفا | کیان
بازگشت به محتوا